Logo Hjem...
Skoleskogen

Interessekonflikter i skog

Skogen er verdifull for mange, og det er grunnleggende for forståelsen av interessekonfliktene i skogen at elevene kjenner til de ulike verdiene.


Undervisningsopplegget er lagt opp som en dagstur til et nærliggende skogsområde, i tillegg til for- og etterarbeid. Vi kommer med eksempler på områdetyper og hva som kan studeres og bli reflektert over, men velg gjerne egne vinklinger som kan belyse interessekonflikter.


Metodeheftet guider læreren gjennom prosessen og gir ideer til hvordan dere kan motivere, planlegge, gjennomføre, presentere og evaluere. I tillegg til metodeheftet er det laget rikelig med støttemateriell. Her kan både elever og lærere få innsyn i skogens verdier, og lese om de ulike partenes synspunkter på dagens forvaltning av skog. Rapporten fra Kråkstad skole er ment som inspirasjon til å utvide arbeidet og jobbe videre med skogen som tema.


Undervisningsopplegget er laget i et samarbeid mellom Friluftsrådenes Landsforbund, SABIMA og Lære med skogen, med økonomisk støtte fra Den naturlige skolesekken.

 

Du finner alt materiellet her!
 

Mest populære:
Bøk
Hogstmaskina
Treprodukter
SKOGLEKSIKON
SPØR OM SKOG

Sist stilte spørsmål:

Kva land har minst trær og plantar

Kva land har minst trær og plantar? Hilsen Victoria (10) Hundeidvik


Svar:

Hei, Victoria. Takk for spørsmålet ditt. Diverre veit eg ikkje kva land som har minst trær og plantar, - man det kan du kanskje finne ut sjølve? Sjekk denne nettsida: Skogveven - Skogene i verden.  Der vil du finne kva områder i verden som er utan skog.

Se flere spørsmål og svar...


Det kan være lurt å se gjennom noen av spørsmålene og svarene før du sender inn ditt eget spørsmål.


Send inn ditt eget spørsmål: